Het gemeentebestuur is verantwoordelijk voor het welzijn en de veiligheid van de burger, zodat de veiligheidsdiensten zo snel mogelijk en zonder oponthoud de juiste bestemming moeten kunnen terugvinden, waardoor een correcte en duidelijke huisnummering noodzakelijk is.
Met de komst van het GRAR (gebouwen- en adressenregister) vanaf 1 december 2023 wordt er gevraagd om voor nieuwe adressen het principe van beST Add toe te passen.
Er werd aan de Heemkundige Kring Bocholt gevraagd om een voorstel te doen voor deze nieuwe straatnaam. Zij deden op 30 april 2024 een gemotiveerd voorstel, meer bepaald 'Passerellestraat'.
De cultuurraad gaf een gunstig advies over deze nieuwe straatnaam op 29 oktober 2024.
Het Decreet Lokaal Bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikel 56, betreffende de bevoegdheden van het college van burgemeester en schepenen.
De codex Ruimtelijke Ordening.
Het decreet betreffende het Centraal Referentieadressenbestand van 8 mei 2009.
De Ministeriële omzendbrief van 04 november 2020 - Best-Adress - aanpassingen van de richtlijnen van 23 februari 2018.
Het besluit van de gemeenteraad van 29 juni 2017 inzake de goedkeuring van het masterplan Passantenhaven.
Het besluit van de gemeenteraad van 23 november 2017 inzake de definitieve goedkeuring van de nieuwe straatnaam en straatnaamwijziging deel Heuvelstraat op de site Passantenhaven.
Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 26 oktober 2023 inzake de goedkeuring van de lastvoorwaarden, gunningswijze en uit te nodigen firma's voor de studieopdracht inrichting mobilhomeparking/woonbootzone - riolering Zagerijstraat en Schipperstraat.
Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 14 maart 2024 inzake de goedkeuring van de gunning voor de studieopdracht inrichting mobilhomeparking/woonbootzone - riolering Zagerijstraat en Schipperstraat.
De nieuwe straatnaam voor de woonbootzone, 'Passerellestraat', wordt principieel goedgekeurd.
De dienst omgeving wordt belast met het organiseren van een openbaar onderzoek.