De gemeente Bocholt dient, als aandeelhouder van het Autonoom Gemeentebedrijf (AGB) Bocholt, in te staan voor de continuïteit van het Autonoom Gemeentebedrijf (AGB) Bocholt, hetgeen belangrijk is indien er, zoals hier het geval is, enerzijds zware financieringen zijn die het AGB niet onmiddellijk kan terugbetalen en anderzijds een negatief eigen vermogen ontstaan is.
Bij gemeenteraadsbeslissing van 26 juni 2008 werden de oprichting en de statuten van het Autonoom Gemeentebedrijf Bocholt, afgekort AGB Bocholt, goedgekeurd. Op 9 oktober 2008 kwam de goedkeuring van deze gemeenteraadsbeslissing door de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Stedenbeleid, Wonen en Inburgering.
Bij besluit van de raad van bestuur en van de gemeenteraad van 25 maart 2021 werd overgegaan tot goedkeuring van de recentste wijziging van de statuten van AGB Bocholt. In de zittingen van 19 december 2019 werden de recentste versies van de algemene en bijzondere beheersovereenkomsten goedgekeurd.
Artikel 41, 21° van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 bepaalt dat de gemeenteraad bevoegd is voor het meerjarenplan en de aanpassingen ervan van een autonoom gemeentebedrijf.
AGB Bocholt ageert binnen de krijtlijnen van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 231 tem 244 die handelen over het autonoom gemeentebedrijf.
Gemeente Bocholt (“de emittent”), waarvan de maatschappelijke zetel gelegen is te 3950 Bocholt, Dorpsstraat 16, geldig vertegenwoordigd door de heer Stijn Van Baelen, burgemeester en mevrouw Marina Rijken, waarnemend algemeen directeur, meerderheidsaandeelhouder van Autonoom Gemeentebedrijf (AGB) Bocholt (“de begunstigde”), waarvan de maatschappelijke zetel gelegen is te 3950 Bocholt, Dorpsstraat 16, bevestigt onder zijn volle verantwoordelijkheid hetgeen volgt:
Gemeente Bocholt verbindt er zich onherroepelijk en onvoorwaardelijk toe om het Autonoom Gemeentebedrijf (AGB) Bocholt een gepaste financiële ondersteuning te bieden, hetzij onder de vorm van een inbreng, hetzij onder de vorm van een lening, hetzij onder een andere vorm van ondersteuning, teneinde de continuïteit van haar activiteiten te garanderen.
Vermelde continuïteit wordt pas beschouwd als gegarandeerd als het Autonoom Gemeentebedrijf (AGB) Bocholt over de nodige geldmiddelen beschikt om haar activiteiten uit te oefenen zonder in een toestand te verkeren van ernstige financiële moeilijkheden, verzoek tot minnelijke schikking met de schuldeisers, gerechtelijke reorganisatie, wanbetaling, faillissement, enz.
Onderhavige bevestiging heeft uitwerking voor een periode van minimum 12 maanden na ondertekening ervan, en minimum tot aan de algemene vergadering die de jaarrekening over het boekjaar eindigend op 31 december 2023 dient goed te keuren.
De verbintenis aangegaan door gemeente Bocholt is onherroepelijk voor de hierboven vermelde duur en mag niet worden overgedragen aan een andere natuurlijke persoon of rechtspersoon zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de begunstigde.
Onderhavige bevestiging wordt via deze beslissing formeel goedgekeurd.
In zijn hoedanigheid van emittent van onderhavige bevestiging verstaat gemeente Bocholt dat deze door zijn begunstigde zal worden gegeven als belangrijkste verantwoording voor de voorbereiding van de afsluiting van jaarrekening 2022 in een perspectief van bedrijfscontinuïteit en dit in de toelichting bij de voormelde jaarrekening.
Het Ruimtepact 2040 schetst een perspectief voor de toekomst van Limburg. Die ruimtelijk visie wordt uitgewerkt in zeven strategische doelstellingen. Om de doestellingen waar te maken, legt het plan overkoepelende acties vast. De provincie gaat voor thema's en acties waar ze naar eigen zeggen het verschil maakt. Voor de thema's wonen, economie en open ruimten worden die doelstellingen en acties verder uitgewerkt in uitgebreidere beleidskaders.
Volgende opmerkingen/suggesties worden gegeven :
Het ontwerp Ruimtepact 2040 is een zéér algemeen document met een veelal vage ruimtelijke visie richting 2040, soms bijna gebaseerd op illusies. Het plan is in strijd met de bepalingen uit de VCRO Art. 1.1.4. 'De ruimtelijke ordening is gericht op een duurzame ruimtelijke ontwikkeling waarbij de ruimte beheerd wordt ten behoeve van de huidige generatie, zonder dat de behoeften van de toekomstige generaties in het gedrang gebracht worden. Daarbij worden de ruimtelijke behoeften van de verschillende maatschappelijke activiteiten gelijktijdig tegen elkaar afgewogen. Er wordt rekening gehouden met de ruimtelijke draagkracht, de gevolgen voor het leefmilieu en de culturele, economische, esthetische en sociale gevolgen. Op deze manier wordt gestreefd naar ruimtelijke kwaliteit.' Een aantal overkoepelende acties geven uitvoering aan de strategische doelstellingen van het plan waarbij er veel extra druk zal komen op de gemeentebesturen. De provincie zal de steden en gemeentes op bepaalde vlakken ondersteunen met acties, echter zullen de meeste acties pas in de verre toekomst bijkomend uitgewerkt worden waardoor het op dit moment nog koffiedik kijken is welke impact ze effectief zullen hebben op ons grondgebied. Gezien elke gemeente en/ of stad anders is en andere noden treft is het niet opportuun om een volledige provincie over dezelfde boeg te scheren. Dit ontwerp Ruimtepact betreft het ideaalbeeld van de provincie Limburg tegen 2040, maar gezien er weinig rekening wordt gehouden met de eigenheid van elke gemeente (bv. de pluspunten, de pijnpunten, de ambities, de noden en concrete doelen, ...) is de uitvoering van dit ideaalbeeld niet haalbaar. Doordat de provincie weinig rekening houdt met de eigenheid van elke gemeente of stad op zich kan dit de concrete toekomstplannen van onze gemeente sterk beïnvloeden en in gedrang brengen! De gemeente zal hierdoor zijn ruimtelijke eigenheid, autonomie verliezen!
Het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 in het bijzonder artikels 40 en 41 inzake de bevoegdheden van de gemeenteraad.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 30 maart 2018 houdende nadere regels voor de opmaak, de vaststelling en de herziening van ruimtelijke beleidsplannen.
De gemeenteraad brengt volgend advies uit met suggesties en opmerkingen aangaande het ontwerp Beleidsplan Ruimte Limburg, het Ruimtepact 2040 :
Het ontwerp Ruimtepact 2040 is een zéér algemeen document met een veelal vage ruimtelijke visie richting 2040, soms bijna gebaseerd op illusies. Het plan is in strijd met de bepalingen uit de VCRO Art. 1.1.4. 'De ruimtelijke ordening is gericht op een duurzame ruimtelijke ontwikkeling waarbij de ruimte beheerd wordt ten behoeve van de huidige generatie, zonder dat de behoeften van de toekomstige generaties in het gedrang gebracht worden. Daarbij worden de ruimtelijke behoeften van de verschillende maatschappelijke activiteiten gelijktijdig tegen elkaar afgewogen. Er wordt rekening gehouden met de ruimtelijke draagkracht, de gevolgen voor het leefmilieu en de culturele, economische, esthetische en sociale gevolgen. Op deze manier wordt gestreefd naar ruimtelijke kwaliteit.' Een aantal overkoepelende acties geven uitvoering aan de strategische doelstellingen van het plan waarbij er veel extra druk zal komen op de gemeentebesturen. De provincie zal de steden en gemeentes op bepaalde vlakken ondersteunen met acties, echter zullen de meeste acties pas in de verre toekomst bijkomend uitgewerkt worden waardoor het op dit moment nog koffiedik kijken is welke impact ze effectief zullen hebben op ons grondgebied. Gezien elke gemeente en/ of stad anders is en andere noden treft is het niet opportuun om een volledige provincie over dezelfde boeg te scheren. Dit ontwerp Ruimtepact betreft het ideaalbeeld van de provincie Limburg tegen 2040, maar gezien er weinig rekening wordt gehouden met de eigenheid van elke gemeente (bv. de pluspunten, de pijnpunten, de ambities, de noden en concrete doelen, ...) is de uitvoering van dit ideaalbeeld niet haalbaar. Doordat de provincie weinig rekening houdt met de eigenheid van elke gemeente of stad op zich kan dit de concrete toekomstplannen van onze gemeente sterk beïnvloeden en in gedrang brengen! De gemeente zal hierdoor zijn ruimtelijke eigenheid, autonomie verliezen!
Voor een betere doorstroming aan de gewestweg N76 ter hoogte van de Kempenstraat, zonder dat de veiligheid in het gedrang komt, is het verantwoord dat ten gunste van de fietser toelating wordt verleend om rechtsaf en rechtdoor het driekleurig verkeerslicht in rode stand voorbij te rijden op de volgende beweging namelijk:
De beslissing werd genomen in het kader van de herinrichting van het kruispunt met driekleurige verkeerslichten op de gewestwegen N76 met de N747.
De dienst mobiliteit en verkeer adviseert positief.
Bij een gewestweg dient er enkel een advies te worden gevraagd aan de gemeenteraad omdat dit onder de bevoegdheid van de Vlaamse minister van mobiliteit en openbare werken valt.
Artikel 41 9° het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 inzake de bevoegdheid van de gemeenteraad voor beslissingen die een wet, een decreet of een uitvoeringsbesluit uitdrukkelijk aan de gemeenteraad voorbehoudt.
Artikel 56§ van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt dat het college van burgemeester en schepenen de beraadslagingen en besluiten van de gemeenteraad voorbereidt.
Het besluit van de Vlaamse Regering van 23 januari 2009 betreffende de aanvullende reglementen en de plaatsing en bekostiging van verkeerstekens, artikel 2.
Het decreet van 16 mei 2008 betreffende de aanvullende reglementen op het wegverkeer en de plaatsing en bekostiging van de verkeerstekens, artikel 3, 7 en 10.
Het koninklijk besluit van 1 december 1975 houdende algemeen reglement op de politie van het wegverkeer en van het gebruik van de openbare weg, zoals tot op heden gewijzigd.
Het ministerieel besluit van 11 oktober 1976 waarbij de minimumafmetingen en de bijzondere plaatsingsvoorwaarden van de verkeerstekens worden bepaald, zoals tot op heden gewijzigd.
De dienstorder MOB/MIN/2010/01 van 11 januari 2010 inzake de procedure van aanvullende reglementen beheerd binnen het Vlaams Ministerie van Mobiliteit en Openbare Werken.
De gemeenteraad verleent een positief advies aan het ontwerp van Ministerieel besluit houdende aanvullend reglement op de politie van het wegverkeer, betreffende de invoering van toelating aan fietsers om rechtsaf en rechtdoor het driekleurig verkeerslicht in rode stand voorbij te rijden ter hoogte van het kruispunt N76-Kempenstraat, zoals gehecht aan dit besluit.
Het Bisdom Hasselt had nog enkele toevoegingen ter verduidelijking van het reglement. Er wordt benadrukt dat iedereen welkom is in de Sint-Willibrorduskerk in Reppel, maar er wordt een beperking gelegd op het type activiteiten die hier plaats kunnen vinden. Het kerkgebouw is niet onttrokken aan de eredienst en blijft in de beleving in zijn geheel een katholiek gebouw en is daartoe van in het begin bestemd. Daarnaast heeft de gemeente een tal van locaties zodat alle activiteiten een plaats hebben. We opteren voor een pragmatische aanpak, er kan telkens een uitzondering gemaakt worden op deze beperkingen, mits voorafgaandelijk schriftelijk akkoord van het Bisdom Hasselt.
Bijkomend werd het aantal maximaal toegestane personen toegevoegd.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, in het bijzonder artikel 40 § 3 dat bepaalt dat de gemeenteraad de gemeentelijke reglementen vaststelt. Artikel 41, 14° van dit decreet bepaalt dat deze bevoegdheid niet aan het college van burgemeester en schepenen kan worden toevertrouwd.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, in het bijzonder artikels 285 tot en met 288 inzake de bekendmaking van besluiten en de inwerkingtreding van reglementen.
Het besluit van de gemeenteraad in zitting van 23 maart 2023 inzake de vaststelling huishoudelijk reglement van de Sint-Willibrorduskerk Reppel.
Het gemeenteraadsbesluit van 23 maart 2023 inzake de vaststelling van het huishoudelijk reglement van de Sint-Willibrorduskerk in Reppel wordt opgeheven.
Het huishoudelijk reglement van de Sint-Willibrorduskerk in Reppel wordt opnieuw vastgesteld zoals opgenomen in dit besluit.
Dit reglement treedt in werking volgens de bepalingen van artikel 288 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017.
De raad beslist staande de vergadering tot een aanpassing van de limietdatum voor indiening van de voorstellen van 17 juni 2023 naar 31 mei 2023 . De concessieleidraad in de bijlage wordt in die zin aangepast.
In het kader van de toeristische uitbouw van Bocholt en het gemeenschapsleven in Lozen is De Leemskuil een zeer belangrijke schakel. Ze is een centraal aanspreekpunt in de dorpskern van Lozen en biedt daarbij verpozing aan fietsers, wandelaars, bezoekers en bewoners van Bocholt.
De gemeenteraad dient de concessieleidraad (concessievoorwaarden, procedure en ontwerpovereenkomst) vast te leggen voor de exploitatie van de cafetaria van De Leemskuil. Het college van burgemeester en schepenen voert de procedure en wijst de concessie toe.
De procedure tot toewijzing van de concessie wordt gevoerd met toepassing van de beginselen van behoorlijk bestuur, transparantie, eerlijke mededinging en gelijkheid.
Artikel 41 10° van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 inzake de bevoegdheid van de gemeenteraad om de plaatsingsprocedure en de voorwaarden van overheidsopdrachten vast te stellen.
Artikel 56 §3 8° b van het decreet over het lokaal bestuur dat bepaalt in dat het college bevoegd is voor daden van beschikking over verhuring, concessie, pacht, jacht- en visrechten van meer dan negen jaar, behalve het vaststellen van de contractvoorwaarden waarvoor de gemeenteraad bevoegd blijft.
Het besluit van het college van burgemeester en schepenen van 26 juni 2014 betreffende concessieovereenkomst 'uitbating Gemeenschapshuis De Leemskuil' Lozen.
De concessie is niet onderworpen aan de Wet van 17 juni 2016 betreffende de concessieovereenkomsten, noch aan het Koninklijk Besluit van 25 juni 2017 betreffende de plaatsing en de algemene uitvoeringsregels van de concessieovereenkomsten, aangezien deze regelgeving enkel van toepassing is op concessies voor diensten met een waarde die gelijk is aan of hoger is dan € 5.382.000,00. (cfr. artikel 3, § 1, lid 2, van de genoemde Wet juncto artikel 4, lid , van genoemd K.B.)
De concessie is evenmin onderworpen aan de reglementering inzake overheidsopdrachten.
Ook de reglementering inzake handelshuur is niet van toepassing op onderhavige concessie. Het betreft immers geen handelshuurovereenkomst.
De uitbating van de cafetaria van het gemeenschapshuis De Leemskuil, gelegen langs de Hamonterweg 138/B000 te 3950 Bocholt, kadastraal gekend als 1ste afdeling, sectie A, nummer 327P2, wordt in concessie gegeven.
De concessieleidraad voor de uitbating van de cafetaria De Leemskuil, omvattende de procedure, de concessievoorwaarden en de ontwerpovereenkomst, wordt vastgesteld zoals gehecht aan dit besluit.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gemachtigd om de verdere procedure zoals beschreven in de concessieleidraad te voeren.
Gezien het gemeentelijk belang, met name het betreft een erfpacht met de gemeente die in orde wordt gebracht, acht de gemeenteraad een ondersteuning aan Kringgroep 54 Rakerheide vzw opportuun.
De omzendbrief KB/ABB 2019/4 van 3 mei 2019 brengt de essentiële punten voor de opmaak van de meerjarenplannen 2020-2025 onder de aandacht. De omzendbrief KBBJ/ABB 2020/3 behandelt de aanpassing van de meerjarenplannen 2020-2025.
Artikel 41, 23° van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 bepaalt dat het vaststellen van subsidiereglementen en het toekennen van nominatieve subsidies tot de bevoegdheid van de gemeenteraad behoort.
Artikel 41, 3° en artikel 78, 4° van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 inzake de vaststelling van het meerjarenplan alsook de aanpassing er aan.
Het besluit van de gemeenteraad van 23 maart 2023 betreffende Kringgroep 54 Rakerheide vzw: overdragen erfpacht.
Aan Kringgroep 54 Rakerheide vzw, Molenstraat 48 te 3950 Bocholt wordt voor 2023 een bijkomende nominatieve exploitatietoelage van € 1.445,51 toegekend.
Bij de eerstkomende meerjarenplanaanpassing 2020-2025 zal deze aanpassing ingeschreven worden.
Het college van burgemeester en schepenen wordt gelast met de verdere afhandeling en uitbetaling.
De jaarrekening van 1 januari 2022 tot 31 december 2022 omvat € 45.000,00 aan inkomsten door subsidies van Vlaanderen (€ 31.500,00 reeds uitbetaald en € 13.500,00 spoedig te ontvangen op basis van de gunstige beoordeling in bijlage). Er werd geen subsidiebedrag ingehouden door Wonen in Vlaanderen.
De jaarrekening omvat € 45.976,13 aan uitgaven: bezoldiging coördinator, vergaderkosten, verplaatsingskosten en werkingskosten in Bocholt en Peer.
Het budgettair resultaat voor 2022 bedraagt hierdoor € -976,13.
Het saldo van vorig boekjaar bedraagt € -2.046,45, waardoor het over te dragen resultaat op 31 december 2022 € -3.022,58 bedraagt.
Het werkingsjaar 1 januari 2022 - 31 december 2022 werd recent geëvalueerd door Wonen in Vlaanderen op basis van het verslag van 16 maart 2023. Er worden geen subsidies ingehouden voor 2022 en de overblijvende schijf van € 13.500,00 wordt spoedig uitbetaald (=30% van het totale premiebedrag). Alle verplichte activiteiten en de vijf aanvullende activiteiten werden naar behoren uitgevoerd. Bij één verplichte activiteit werd een aandachtspunt voor gemeente Bocholt geformuleerd (voor de rapportage van het woonenergieloket in Bocholt dient er het onderscheid gemaakt te worden tussen het louter informeren van inwoners en het actief hulp bieden bij bv. het invullen van formulieren).
De jaarwerking werd besproken op de stuurgroepen van 4 oktober 2022 en 16 maart 2023. De verslagen lichten de verschillende activiteiten toe.
Besluit van de Vlaamse Regering over het lokaal woonbeleid van 16 november 2018.
Besluit van de deputatie van de provincie Limburg van 18 januari 2017.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 in het bijzonder artikels 40 en 41 inzake de bevoegdheden van de gemeenteraad.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 in het bijzonder artikel 56§1 dat stelt dat het college van burgemeester en schepenen de beraadslagingen en besluiten van de gemeenteraad voorbereidt.
De overeenkomst met statutaire draagkracht 'Interlokale vereniging Kwalitatief wonen in Bocholt en Peer opgemaakt te Peer op 15 mei 2019.
De gemeenteraad keurt de jaarrekening 2022 en de verslagen van de interlokale vereniging Kwalitatief wonen in Bocholt en Peer, zoals gehecht aan dit besluit, goed.
De wet van 24 juni 2013 betreffende de gemeentelijke administratieve sancties (GAS) voorziet in artikel 21, §1 2° voor gewestelijke ambtenaren de mogelijkheid om inbreuken vast te stellen die het voorwerp kunnen uitmaken van administratieve sancties. De gewestelijke ambtenaren moeten voldoen aan een aantal minimumvoorwaarden vastgelegd in een Koninklijk Besluit. Deze voorwaarden zijn de volgende:
Na hun aanstelling als gewestelijke vaststellers bevoegd om gemeentelijke administratieve sancties betreft zwerfvuil te kunnen vaststellen. Per twee gaan de handhavers op pad om de burger op heterdaad te betrappen. Elke overtreder wordt aangesproken. De handhavers zullen op probleemplaatsen toezicht doen.
Volgende handhavers, aangestuurd door OVAM, kunnen optreden in de gemeente:
De wet van 24 juni 2013 betreffende de gemeentelijke administratieve sancties, en meer in het bijzonder artikel 21 §1,2°.
Het Koninklijk Besluit van 21 december 2013 tot vaststelling van de minimumvoorwaarden inzake selectie, aanwerving, opleiding en bevoegdheid van de ambtenaren en personeelsleden die bevoegd zijn tot vaststelling van inbreuken die aanleiding kunnen geven tot de oplegging van een gemeentelijke administratieve sanctie.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 in het bijzonder artikels 40 en 41 inzake de bevoegdheden van de gemeenteraad.
Het besluit van de gemeenteraad van 19 december 2019 inzake de goedkeuring van de politieverordening beteugeling van overlast - GAS.
De gemeenteraad keurt de aanstelling als GAS-vaststeller van gewestelijke personeelsleden Remco Van Ransbeeck, Marc Dejaegere, Ronny Moors, Jelle Cambré, Jan Lefevre, Mark Deneyer, Robie Peeters, Carmen Dirks, Emmanuel Gheldof, David Jordens, Wim Cox, Nemo Brailly, Frederick Walumona, Dideke Devos, Selene Bens, Chris Dokens, Yolande Hauwaert, Christophe Roberti, Bahram Maaruf, Michael Sobkowiak, Dirk Verrees en Benny Buvens voor de gemeentelijke administratieve sancties voor de gemeente Bocholt goed.
De GAS-vaststellers mogen optreden voor overtredingen op volgende artikels van de politieverordening ter beteugeling van overlast, vastgesteld door de gemeenteraad op 19 december 2019:
De gemeenteraad moet goedkeuring verlenen aan de agenda van de Algemene Vergadering tevens Jaarvergadering van Fluvius OV van 7 juni 2023 die volgende agendapunten bevat:
Artikel 432, alinea 3 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 bepaalt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger dient te worden herhaald voor elke algemene vergadering.
Art. 41 4° van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 bepaalt dat de gemeenteraad bevoegd is voor het oprichten van en het toetreden tot rechtspersonen en het beslissen tot oprichting van, deelname aan of vertegenwoordiging in agentschappen, instellingen, verenigingen en ondernemingen.
Art. 432 alinea 3 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 bepaalt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger wordt herhaald voor elke algemene vergadering.
Het besluit van de gemeenteraad van 28 februari 2019 houdende de aanduiding van de afgevaardigden van Fluvius OV.
Artikel 56 §1 lid 1 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 bepaalt dat het college van burgemeester en schepenen de beraadslagingen en de besluiten van de gemeenteraad voorbereidt.
Zijn goedkeuring te hechten aan de agenda van de Algemene Vergadering tevens Jaarvergadering van Fluvius Opdrachthoudende Vereniging op 7 juni 2023 met als agendapunten:
De vertegenwoordiger van de gemeente, raadslid Friedo Steensels of bij belet plaatsvervanger raadslid Ann Bernaerts, zoals aangeduid bij besluit van de gemeenteraad van 28 februari 2019, die zal deelnemen aan de digitale Algemene Vergadering tevens Jaarvergedering van Fluvius Opdrachthoudende Vereniging op 7 juni 2023 om 18u30 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden) op te dragen zijn/haar stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden inzake voormeld artikel 1 van onderhavige beslissing.
Het college van burgemeester en schepenen te gelasten met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan Fluvius Opdrachthoudende Vereniging, ter attentie van het secretariaat (in pdf-versie), uitsluitend op het e‑mailadres vennootschapssecretariaat@fluvius.be.