De gemeente Bocholt dient, als aandeelhouder van het Autonoom Gemeentebedrijf (AGB) Bocholt, in te staan voor de continuïteit van het Autonoom Gemeentebedrijf (AGB) Bocholt, hetgeen belangrijk is indien er bijvoorbeeld, zoals hier het geval is, zware financieringen zijn die het AGB niet onmiddellijk kan terugbetalen.
Bij gemeenteraadsbeslissing van 26 juni 2008 werden de oprichting en de statuten van het Autonoom Gemeentebedrijf Bocholt, afgekort AGB Bocholt, goedgekeurd. Op 9 oktober 2008 kwam de goedkeuring van deze gemeenteraadsbeslissing door de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Stedenbeleid, Wonen en Inburgering.
Bij besluit van de raad van bestuur en van de gemeenteraad van 25 maart 2021 werd overgegaan tot goedkeuring van de recentste wijziging van de statuten van AGB Bocholt. In de zittingen van 19 december 2019 werden de recentste versies van de algemene en bijzondere beheersovereenkomsten goedgekeurd.
Artikel 41, 21° van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 bepaalt dat de gemeenteraad bevoegd is voor het meerjarenplan en de aanpassingen ervan van een autonoom gemeentebedrijf.
AGB Bocholt ageert binnen de krijtlijnen van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 231 tem 244 die handelen over het autonoom gemeentebedrijf.
Gemeente Bocholt (“de emittent”), waarvan de maatschappelijke zetel gelegen is te 3950 Bocholt, Dorpsstraat 16, geldig vertegenwoordigd door de heer Stijn Van Baelen, burgemeester en de heer Eddie Brebels, algemeen directeur, meerderheidsaandeelhouder van Autonoom Gemeentebedrijf (AGB) Bocholt (“de begunstigde”), waarvan de maatschappelijke zetel gelegen is te 3950 Bocholt, Dorpsstraat 16, bevestigt onder zijn volle verantwoordelijkheid hetgeen volgt:
Gemeente Bocholt verbindt er zich onherroepelijk en onvoorwaardelijk toe om het Autonoom Gemeentebedrijf (AGB) Bocholt een gepaste financiële ondersteuning te bieden, hetzij onder de vorm van een inbreng, hetzij onder de vorm van een lening, hetzij onder een andere vorm van ondersteuning, teneinde de continuïteit van haar activiteiten te garanderen.
Vermelde continuïteit wordt pas beschouwd als gegarandeerd als het Autonoom Gemeentebedrijf (AGB) Bocholt over de nodige geldmiddelen beschikt om haar activiteiten uit te oefenen zonder in een toestand te verkeren van ernstige financiële moeilijkheden, verzoek tot minnelijke schikking met de schuldeisers, gerechtelijke reorganisatie, wanbetaling, faillissement, enz.
Onderhavige bevestiging heeft uitwerking voor een periode van minimum 12 maanden na ondertekening ervan, en minimum tot aan de algemene vergadering die de jaarrekening over het boekjaar eindigend op 31 december 2022 dient goed te keuren.
De verbintenis aangegaan door gemeente Bocholt is onherroepelijk voor de hierboven vermelde duur en mag niet worden overgedragen aan een andere natuurlijke persoon of rechtspersoon zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de begunstigde.
Onderhavige bevestiging wordt via deze beslissing formeel goedgekeurd.
In zijn hoedanigheid van emittent van onderhavige bevestiging verstaat gemeente Bocholt dat deze door zijn begunstigde zal worden gegeven als belangrijkste verantwoording voor de voorbereiding van de afsluiting van jaarrekening 2021 in een perspectief van bedrijfscontinuïteit en dit in de toelichting bij de voormelde jaarrekening.
Door de raad van bestuur van AGB Bocholt en de gemeenteraad van Bocholt werd op 17 december 2020 goedkeuring gegeven aan de “renteloze leningsovereenkomst investeringen 2021”. Deze overeenkomst werd opgesteld op basis van de gebudgetteerde investeringen maar, zoals vermeld in artikel 6 van de overeenkomst, wordt de definitieve aflossingstabel opgesteld op basis van het bedrag dat effectief wordt opgenomen.
Na de voorbereidende werkzaamheden in het kader van de afsluiting van de AGB-jaarrekening 2021, blijkt de werkelijke tabel er, rekening houdende met overdrachten, classificatie alsook de pro-rata afschrijving en lening, als volgt uit te zien:
jaar | aflossing | interest | openstaand saldo | |
|
|
|
| 123.814,37 |
1 | 2021 | 5.684,30 |
| 118.130,07 |
2 | 2022 | 12.402,29 |
| 105.727,78 |
3 | 2023 | 12.402,29 |
| 93.325,49 |
4 | 2024 | 12.402,29 |
| 80.923,20 |
5 | 2025 | 12.402,29 |
| 68.520,91 |
6 | 2026 | 12.365,38 |
| 56.155,53 |
7 | 2027 | 12.360,58 |
| 43.794,95 |
8 | 2028 | 12.360,58 |
| 31.434,37 |
9 | 2029 | 12.360,58 |
| 19.073,79 |
10 | 2030 | 12.360,58 |
| 6.713,21 |
11 | 2031 | 6.713,21 |
| - |
Bij gemeenteraadsbeslissing van 26 juni 2008 werden de oprichting en de statuten van het autonoom gemeentebedrijf Bocholt, afgekort AGB Bocholt, goedgekeurd. Op 9 oktober 2008 kwam de goedkeuring van deze gemeenteraadsbeslissing door de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Stedenbeleid, Wonen en Inburgering.
Bij besluit van de raad van bestuur en van de gemeenteraad van 25 maart 2021 werd overgegaan tot goedkeuring van de recentste wijziging van de statuten van AGB Bocholt. In de zittingen van 19 december 2019 werden de recentste versies van de algemene en bijzondere beheersovereenkomsten goedgekeurd.
Overeenkomstig artikel 40 §3 van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 stelt de gemeenteraad de gemeentelijke reglementen vast.
AGB Bocholt ageert binnen de krijtlijnen van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikels 231 tem 244 die handelen over het autonoom gemeentebedrijf.
Bij beslissing nr. 2010.047 van 30 maart 2010 bevestigt FOD Financiën dat het renteloze karakter van een lening die wordt verstrekt door een gemeente aan een AGB niet wordt aangemerkt als een verkregen abnormaal of goedgunstig voordeel in hoofde van het AGB.
Door de raad van bestuur van AGB Bocholt en de gemeenteraad van Bocholt werd op 17 december 2020 goedkeuring gegeven aan de “renteloze leningsovereenkomst investeringen 2021”.
De werkelijke aflossingstabel, gelieerd aan de renteloze leningsovereenkomst investeringen 2021, afgesloten tussen AGB Bocholt en gemeente Bocholt, wordt als volgt goedgekeurd:
jaar | aflossing | interest | openstaand saldo | |
|
|
|
| 123.814,37 |
1 | 2021 | 5.684,30 |
| 118.130,07 |
2 | 2022 | 12.402,29 |
| 105.727,78 |
3 | 2023 | 12.402,29 |
| 93.325,49 |
4 | 2024 | 12.402,29 |
| 80.923,20 |
5 | 2025 | 12.402,29 |
| 68.520,91 |
6 | 2026 | 12.365,38 |
| 56.155,53 |
7 | 2027 | 12.360,58 |
| 43.794,95 |
8 | 2028 | 12.360,58 |
| 31.434,37 |
9 | 2029 | 12.360,58 |
| 19.073,79 |
10 | 2030 | 12.360,58 |
| 6.713,21 |
11 | 2031 | 6.713,21 |
| - |
Omwille van het stemplatform van het notuleringsprogramma 'Green Valley' kan er in een fysieke gemeenteraad bij een gewone stemming op drie wijzen gestemd worden: met handopsteking, mondeling en digitaal. Geheime stemmingen kunnen schriftelijk of digitaal gebeuren.
De mogelijkheid tot digitaal stemmen is een extra mogelijkheid. Het is de voorzitter die bepaalt wanneer er op welke manier gestemd wordt.
Tijdens de coronacrisis was er een speciale onderrichting van Binnenlandse Aangelegenheden die gemeenteraden op bepaalde ogenblikken zelfs verplichtte om digitaal te vergaderen. Deze onderrichting is opgeheven.
In het reglement zijn de voorwaarden opgenomen (die wettelijk bepaald zijn) waaronder een gemeenteraad in de toekomst kan overgaan tot een digitale vergadering.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, in het bijzonder artikel 38, dat bepaalt dat het huishoudelijk reglement dat de gemeenteraad bij de aanvang van de zittingsperiode vaststelt op elk moment kan gewijzigd worden.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, in het bijzonder artikel 20 3de lid, dat bepaalt dat er onder bepaalde voorwaarden digitaal of hybride kan vergaderd worden.
Art 31 van het decreet van 16 juli 2021 tot wijziging van diverse decreten wat betreft de versterking van de lokale democratie, dat bepaalt dat art. 20 3de lid van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 aangepast wordt.
Besluit van de Vlaamse Regering van 10 september 2021 over de voorwaarden voor digitaal of hybride vergaderen voor de organen van de lokale besturen.
De website van het agentschap Binnenlands Bestuur geeft een aantal voorbeelden van uitzonderlijke omstandigheden die kunnen toelaten om hybride/digitaal te vergaderen:
Het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad, zoals opgenomen in dit besluit, wordt goedgekeurd.
Dit reglement treedt in werking vanaf heden.
Het huishoudelijk reglement van de gemeenteraad, zoals vastgesteld door de gemeenteraad in zitting van 25 februari 2021, wordt opgeheven met ingang van heden.
De voorzitter van de gemeenteraad ontving per schrijver van 1 april 2022 een geldige, ondertekende voordrachtakte van NVA-fractie voorzitter Bert Schelmans waarin de NVA-raadsleden raadslid Anja Smids voordragen voor de raadscommissie 'ruimte' in opvolging van Lode Van Mierlo.
Artikel 37 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 betreffende de oprichting, de samenstelling, het voorzitterschap en de werking van de gemeenteraadscommissies.
Artikels 37 en 38 van het 'huishoudelijk reglement gemeenteraad', vastgesteld en goedgekeurd in de gemeenteraadszitting van heden.
De gemeenteraadsbesluiten:
De gemeenteraad neemt kennis van de samenstelling van de commissie 'algemeen beleid' die bestaat uit alle gemeenteraadsleden.
Voorzitter: Lieve Willems (Fractie Samen)
De gemeenteraad neemt kennis van de samenstelling van de commissie 'mens' die vanaf heden bestaat uit:
Aangevuld met raadslid Toon Geusens (fractie Bocholt Beleeft) die als raadgevend lid deel kan uitmaken van de commissie.
Voorzitter: Sara Vrolix (Fractie NU)
De gemeenteraad neemt kennis van de gewijzigde samenstelling van de commissie 'ruimte' die vanaf heden bestaat uit:
Aangevuld met raadslid Toon Geusens (fractie Bocholt Beleeft) die als raadgevend lid deel kan uitmaken van de commissie.
Voorzitter: Friedo Steensels (Fractie Via).
Het ontwerp van de onderhandse overeenkomst, opgemaakt door notaris Hilde Engels, heeft betrekking op de volgende onroerende goederen, gelegen langs de Mandenvlechtersstraat in de KMO-zone Zuid-Willemsvaart te Bocholt, gekadastreerd volgens recent uittreksel uit de kadastrale legger als Bocholt, 1ste afdeling, met een totale oppervlakte van 1ha 75a 46ca volgens kadaster en meting, in eigendom van het AGB Bocholt, met zetel langs de Dorpsstraat 16 te 3950 Bocholt:
LOT 1: een perceel bouwland, gelegen ter plaatse “Lechten het gehucht”, gekend ten kadaster onder sectie A nummer 1067E P0000, voor een oppervlakte volgens kadaster van dertien aren vijfentwintig centiaren (13a 25ca), doch met een oppervlakte volgens nagemeld metingsplan van veertien aren zevenendertig centiaren (14a37ca)
LOT 2: een perceel bouwland, gelegen ter plaatse “Lechten het gehucht”, gekend ten kadaster onder sectie A deel van nummer 1030G P0000, voor een oppervlakte volgens nagemeld metingsplan van vier aren éénenveertig centiaren (04a 41ca), met als voorafgaande perceelsidentificatie 72003 A 1375 A P0000.
LOT 3: een perceel bouwland, gelegen ter plaatse “Lechten het gehucht”, gekend ten kadaster onder sectie A deel van nummer 1022E P0000, voor een oppervlakte volgens nagemeld metingsplan van drieënveertig aren zesendertig centiaren (43a 36ca), met als voorafgaande perceelsidentificatie 72003 A 1375 B P0000.
LOT 4: een perceel weiland, gelegen ter plaatse “Lechten het gehucht”, gekend ten kadaster onder sectie A deel van nummer 1066K P0000, voor een oppervlakte volgens nagemeld metingsplan van zestien aren tweeëndertig centiaren (16a 32ca), met als voorafgaande perceelsidentificatie 72003 A 1375 C P0000.
LOT 5: een perceel bouwland, gelegen ter plaatse “Lechten het Gehucht”, gekend ten kadaster onder sectie A deel van nummer 1011D P0000, voor een oppervlakte volgens nagemeld metingsplan van negenenveertig aren negenentwintig centiaren (49a 29ca), met als voorafgaande perceelsidentificatie 72003 A 1375 D P0000.
LOT 6: een perceel bouwland, gelegen ter plaatse “Lechten het gehucht”, gekend ten kadaster onder sectie A deel van nummer 1011H P0000, voor een oppervlakte volgens nagemeld metingsplan van dertig aren vijfenveertig centiaren (30a 45ca), met als voorafgaande perceelsidentificatie 72003 A 1375 E P0000.
LOT 7: een perceel bouwland, gelegen ter plaatse “Lechten het gehucht”, gekend ten kadaster onder sectie A deel van nummer 1011K P0000, voor een oppervlakte volgens nagemeld metingsplan van twaalf aren vierenzeventig centiaren (12a 74ca), met als voorafgaande perceelsidentificatie 72003 A 1375 F P0000.
LOT 8: een perceel wegoverschot, gelegen ter plaatse “Lechten het gehucht”, deel van het openbaar domein zonder gekend kadastraal nummer, voor een oppervlakte volgens nagemeld metingsplan van vier aren tweeënvijftig centiaren (04a 52ca), met als voorafgaande perceelsidentificatie 72003 A 1375 G P0000.Deze onroerende goederen liggen allemaal in agrarisch gebied volgens het gewestplan Neerpelt-Bree.
Zoals deze goederen staan afgebeeld onder LOTEN 1 t.e.m. 8 op het opmetingsplan opgesteld door landmeetkundig Bureau Meuwis te Bocholt op 26 november 2021, welk plan werd opgenomen in de databank van de plannen van afbakening van de Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie onder refertenummer 72003-10639. Dit plan zal gehecht worden aan onderhavige overeenkomst.
Het schattingsverslag, opgemaakt door beëdigd landmeter-expert Hubert Meuwis op 6 juli 2021 en aangepast op 19 april 2022 te Bocholt, bepaalt de huidige normale verkoopwaarde van de onroerende goederen samen op € 120.001,00. De gemeente Bocholt en de stad Bree betalen elk de helft hiervan aan het AGB Bocholt en worden zo mede-eigenaars.
Het lijkt aangewezen om de aankoop van de voormelde onroerende goederen, gelegen langs de Mandenvlechtersstraat in de KMO zone Zuid-Willemsvaart te Bocholt, in eigendom van het AGB Bocholt, met zetel langs de Dorpsstraat 16 te 3950 Bocholt, goed te keuren. Deze onroerende goederen zullen na de aankoop via een recht van opstal aan Limburg.net worden gegeven. Limburg.net zal er dan een nieuw containerpark realiseren dat ten dienste zal staan van de inwoners van zowel Bocholt als Bree.
Artikel 41 11° van het decreet voor het lokaal bestuur van 22 december 2017 bepaalt dat de gemeenteraad bevoegd is voor daden van beschikking over onroerende goederen.
Het ontwerp van de onderhandse overeenkomst, opgemaakt door notaris Hilde Engels, betreffende de aankoop van de navolgende onroerende goederen, gelegen langs de Mandenvlechtersstraat in de KMO zone Zuid-Willemsvaart te Bocholt, gekadastreerd volgens recent uittreksel uit de kadastrale legger als Bocholt, 1ste afdeling, met een totale oppervlakte van 1ha 75a 46ca volgens kadaster en meting, in eigendom van het AGB Bocholt met zetel langs de Dorpsstraat 16 te 3950 Bocholt, samen met het opmetingsplan, goed te keuren zoals gehecht aan dit besluit. De totale aankoopprijs hiervoor bedraagt € 120.001,00, waarvan de gemeente Bocholt en de stad Bree elk € 60.000,50 betalen aan het AGB Bocholt.
Het betreft de volgende onroerende goederen:
LOT 1: een perceel bouwland, gelegen ter plaatse “Lechten het gehucht”, gekend ten kadaster onder sectie A nummer 1067E P0000, voor een oppervlakte volgens kadaster van dertien aren vijfentwintig centiaren (13a 25ca), doch met een oppervlakte volgens nagemeld metingsplan van veertien aren zevenendertig centiaren (14a37ca).
LOT 2: een perceel bouwland, gelegen ter plaatse “Lechten het gehucht”, gekend ten kadaster onder sectie A deel van nummer 1030G P0000, voor een oppervlakte volgens nagemeld metingsplan van vier aren éénenveertig centiaren (04a 41ca), met als voorafgaande perceelsidentificatie 72003 A 1375 A P0000.
LOT 3: een perceel bouwland, gelegen ter plaatse “Lechten het gehucht”, gekend ten kadaster onder sectie A deel van nummer 1022E P0000, voor een oppervlakte volgens nagemeld metingsplan van drieënveertig aren zesendertig centiaren (43a 36ca), met als voorafgaande perceelsidentificatie 72003 A 1375 B P0000.
LOT 4: een perceel weiland, gelegen ter plaatse “Lechten het gehucht”, gekend ten kadaster onder sectie A deel van nummer 1066K P0000, voor een oppervlakte volgens nagemeld metingsplan van zestien aren tweeëndertig centiaren (16a 32ca), met als voorafgaande perceelsidentificatie 72003 A 1375 C P0000.
LOT 5: een perceel bouwland, gelegen ter plaatse “Lechten het Gehucht”, gekend ten kadaster onder sectie A deel van nummer 1011D P0000, voor een oppervlakte volgens nagemeld metingsplan van negenenveertig aren negenentwintig centiaren (49a 29ca), met als voorafgaande perceelsidentificatie 72003 A 1375 D P0000.
LOT 6: een perceel bouwland, gelegen ter plaatse “Lechten het gehucht”, gekend ten kadaster onder sectie A deel van nummer 1011H P0000, voor een oppervlakte volgens nagemeld metingsplan van dertig aren vijfenveertig centiaren (30a 45ca), met als voorafgaande perceelsidentificatie 72003 A 1375 E P0000.
LOT 7: een perceel bouwland, gelegen ter plaatse “Lechten het gehucht”, gekend ten kadaster onder sectie A deel van nummer 1011K P0000, voor een oppervlakte volgens nagemeld metingsplan van twaalf aren vierenzeventig centiaren (12a 74ca), met als voorafgaande perceelsidentificatie 72003 A 1375 F P0000.
LOT 8: een perceel wegoverschot, gelegen ter plaatse “Lechten het gehucht”, deel van het openbaar domein zonder gekend kadastraal nummer, voor een oppervlakte volgens nagemeld metingsplan van vier aren tweeënvijftig centiaren (04a 52ca), met als voorafgaande perceelsidentificatie 72003 A 1375 G P0000.De verwerving van deze onroerende goederen van openbaar nut te verklaren en in te lijven bij het openbaar domein van de gemeente Bocholt.
De Algemene Administratie van de Patrimoniumdocumentatie te ontslaan om ambtshalve inschrijving te nemen bij de overschrijving van deze akte.
De heren Stijn Van Baelen, burgemeester en Eddie Brebels, algemeen directeur te machtigen tot ondertekening van de onderhandse overeenkomst en de latere notariële akte voor de aankoop van de voormelde onroerende goederen, gelegen langs de Mandenvlechtersstraat in de KMO zone Zuid-Willemsvaart te Bocholt, met een totale oppervlakte van 1ha 75a 46ca volgens kadaster en meting, namens de gemeente Bocholt.
Afschrift van dit besluit samen met de volledige dossierbundel te bezorgen aan notaris Hilde Engels, met kantoor te 3950 Bocholt, Brugstraat 30, die belast wordt met het verlijden van de notariële akte van dit aankoopdossier.
De uitgave voor deze grondaankoop is voorzien in het investeringsbudget van 2022, op budgetsleutel “aankoop grond containerpark” - 2022/2200000/RUIMTE/0309 - MJP001145.
Ingevolge een akte met de gemeente Bocholt zijn er in de oorspronkelijke verkoopsakte van 17 maart 1999, de in tussentijd gepasseerde aktes én de verkoopsakte met de huidige eigenaar op 18 mei 2009 de hierna volgende bijzondere voorwaarden opgenomen en opgelegd aan de verwerver :
' ARTIKEL 8. - VERVREEMDING
De koopster, bedingend voor zichzelf als voor haar rechthebbende en rechtverkrijgende, ontzegt zich het recht om zonder voorafgaande en schriftelijke toestemming van de verkoopster, het hierbij verkregen onroerend goed en de erop aangebrachte gebouwen en installaties, geheel of gedeeltelijk aan een derde in eigendom over te dragen, te verhuren of er aan een derde enig gebruiksrecht of zakelijk recht op te verlenen.
Het vestigen van een hypotheek of de belofte tot hypotheekvestiging, wordt voor de interpretatie van deze overeenkomst, niet beschouwd als een vervreemding.
In ieder geval verplicht de koopster zich, bedingend voor zichzelf, haar rechthebbende en haar rechtverkrijgende, om aan die derde kennis te geven van de algemene en bijzondere verkoopsvoorwaarden, in ieder geval van de artikels één (1) tot en met veertien (14), van bij deze akte bedongen bijzondere voorwaarden, deze in de akte van verkoop, verhuur, gebruik, enzoverder, in extenso in te lassen en die derde, die zich zal moeten verbinden voor zichzelf, zijn rechthebbende, de verbintenis te doen aangaan alle verplichtingen die hierin vervat zijn na te komen.
Afwijkingen van deze paragraaf zijn enkel mogelijk na een uitdrukkelijke en schriftelijke goedkeuring van de huidige verkoopster.
ARTIKEL 9 - TERUGKOOP
Indien de koopster haar bedrijvigheid, zoals deze in de akte van verkoop vermeld staat, staakt, hetgeen voldoene blijkt uit afdanking van het personeel of uit een door de bedrijfsleiding veroorzaakte staking van de activiteiten gedurende een periode van meer dan zes maanden , of bij niet naleving van de bepalingen vervat in de onderhavige overeenkomst, kunnen de huidige verkoopster, het Vlaams Gewest of de G.O.M. Limburg de grond en de er opgerichte gebouwen en infrastructuur terugkopen overeenkomstig artikel 32§1 van de wet van dertig december negentienhonderd zeventig.
De terugkoop zal geschieden tegen de in de akte bepaalde prijs, aangepast overeenkomstig de schommelingen van het door de regering bekendgemaakte indexcijfer van de consumptieprijzen.'
De oorspronkelijke eigenaar heeft reeds een stedenbouwkundige vergunning bekomen, goedgekeurd op 24 februari 1999 en 16 januari 2008, voor respectievelijk het bouwen van een industriehal voor productie en opslag van matrassen + slaapbenodigdheden en voor het uitbreiden van een industriehal. Op 21 april 2016 werd er bijkomend akte genomen van de melding tot exploitatie van een inrichting voor het vormen en bewerken van vlakglas;
De volledige site, gelegen langs Ambachtstraat 3 en 3/A000 zal worden verkocht aan de naamloze vennootschap Hertsens IMMO, gevestigd te Hogenakkerhoekstraat 2 te Kruibeke voor de verhuur waarbij de focus ligt op kleine of middelgrote bedrijven waar handwerk/KMO-activiteiten primeren. Er moet een link zijn met ambacht, productie, opslag of tentoonstellen van producten. Dus: schrijnwerk, lassen, opslag materiaal, wagens, …”
De nieuwe koper dient eveneens te voldoen aan de diverse verplichtingen dewelke opgenomen waren in de verkoopakten van 17 maart 1999 de tussentijdse aktes en de akte met de huidige eigenaar op 18 mei 2009.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, in het bijzonder artikel 41, 11° dat bepaalt dat de gemeenteraad bevoegd is voor daden van beschikking over onroerende goederen.
De oorspronkelijke verkoopakte van 17 maart 1999, de tussentijdse aktes en de verkoopakte met de huidige eigenaar van 18 mei 2009.
De wet van 30 december 1970 betreffende de economische expansie, in het bijzonder artikel 32 §1 inzake het recht om een onroerend goed dat gevestigd is op een bedrijventerrein dat met de steun van een overheid (subsidies, onteigeningen,…) werd ontwikkeld, terug te kopen.
De gemeenteraad gaat akkoord met de vervreemding van een bedrijfspand, gelegen langs de Ambachtstraat 3 en 3/A000, kadastraal gekend als deel van 1ste afdeling, sectie C, nummers 1146H en 1146K op vraag van notariaat Lesseliers.
De gemeente ziet af van haar recht tot terugkoop zoals voorzien in artikel 32 §1 van de wet van 30 december 1970 betreffende de economische expansie.
De gemeenteraad gelast het notariaat Lesseliers, die gelast is met het verlijden van de overdrachtsakte, de oorspronkelijke voorwaarden uit de verkoopakten van 17 maart 1999, de tussentijdse aktes en de akte met de huidige eigenaar dd. 18 mei 2009 letterlijk over te nemen.
Om de datum van ingebruikname van het verenigingslokaal te verschuiven van 1 september 2021 naar 1 mei 2022 dient een addendum aan de huurovereenkomst met Vendeliersgroep Alferi toegevoegd te worden.
Hierdoor is de huur slechts vanaf 1 mei 2022 verschuldigd.
Artikel 41 11° van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 betreffende de bevoegdheden van de gemeenteraad in verband met daden van beschikking over onroerende goederen.
Artikel 56 §3 8° b van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 dat stemt de het college bevoegd is voor het afsluiten van huurovereenkomsten, maar niet over het vaststellen van de contractvoorwaarden.
Het raadsbesluit van 24 juni 2021 inzake huurovereenkomst met Vendeliersgroep Alferi Kaulille vzw voor het verenigingslokaal De Bosschel.
De gemeenteraad keurt het addendum aan de huurovereenkomst 'Verenigingslokalen en terreinen De Bosschel' tussen de gemeente Bocholt en Vendeliersgroep Alferi Kaulille vzw goed zoals gehecht aan dit besluit.
Binnenkort kan KSA Reppel niet meer terecht in het buurthuis van Reppel, wat maakt dat de jeugdvereniging niet meer over een jeugdlokaal beschikt. Inwoners van Reppel zijn van mening dat de jeugd een eigen gebouw nodig heeft om een goede jeugdwerking in Reppel te hebben.
Omdat men vindt dat KSA Reppel zich in eerste instantie dient bezig te houden met de werking van hun vereniging en leden, werd vzw Villa Replo opgericht. De vzw heeft als doel de bouw van een jeugdlokaal voor KSA Reppel, het bestuur van dat lokaal én het inzamelen van inkomsten voor de vereniging. De vzw bestaat uit enthousiaste vrijwilligers en oud-leiding van KSA Reppel.
Het jeugdlokaal wordt gebouwd achter de sporthal van Basisschool De Geluksvlinder. Zo krijgt de jeugd van Reppel een mooie locatie in het centrum, vlak naast de school. De speelplaats van de school is momenteel vrij toegankelijk voor de Reppelse jeugd. Als aanvulling op deze site wordt een KSA-speelhuis ontworpen. Een ideale plek die past in de nieuwe ontwikkeling die Reppel centrum de komende jaren ondergaat.
Naast een grote speelruimte beschikt het gebouw ook over bergruimte, sanitair en een leidingslokaal. De speelruimte kan later ingezet worden voor kleinere feestjes zoals een babyborrel of communiefeest.
In 2021 werden de dakwerken uitgevoerd en het buitenschrijnwerk geplaatst. Electra, binnenschrijnwerk, ventilatie en afwerking staan op de planning. Dit zijn onderdelen van het bouwproces waarbij de vzw beroep moet doen op gespecialiseerde firma's, waardoor de kosten hoog oplopen.
Voor de afwerking van het project zijn de financiële middelen die de vzw ter beschikking heeft echter onvoldoende. Onder andere door de verminderde opbrengst van papierophalingen en de meerkost bij de bouw van de lokalen, vraagt Villa Replo vzw een renteloze lening. Ook COVID-19 en het stilvallen van het sociale netwerk is zeker niet te onderschatten:
Bijgevolg is de vraag een renteloze lening van € 40.000,00 te krijgen. De afbetaling zou op 20 jaar zijn zodat men dit project kan afwerken. Dit is minimaal nodig om af te werken en het gebouw vervolgens te kunnen verhuren.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, meer bepaald artikel 41 inzake de bevoegdheden van de gemeenteraad.
Aan Villa Replo vzw, Reppelerweg 235, 3950 Bocholt, 3950 Bocholt, wordt een renteloze lening van € 40.000,00 toegekend.
Villa Replo vzw dient deze lening terug te betalen middels 20 jaarlijkse schijven van € 2.000,00:
Villa Replo vzw dient de volgende procedure na te leven:
De nodige kredieten zijn voorzien in het meerjarenplan op budgetsleutel 2022/2903009/MENS/0750 – MJP001530.
Het college van burgemeester en schepenen wordt belast met de verdere afhandeling van dit dossier.
De actie 'Preventie, sensibilisering en gezondheidsacties voor jong en oud' staat in het gemeentelijk deel van het meerjarenplan ingeschreven onder het actieplan 'preventief gezondheidsbeleid' op budgetsleutel 6490010/MENS/0909 - MJP001562.
Het bestaande OCMW-reglement dient vervangen te worden door een nieuw gemeentelijk reglement aangezien de middelen preventief beleid voorzien zijn in het gemeentelijk budget. Daarnaast zal het reglement ook verruimd worden van gezond ontbijt naar gezonde maaltijd.
De modaliteiten blijven behouden:
Na vaststelling van het reglement zullen de basis- en secundaire scholen van Bocholt op de hoogte gebracht worden van dit nieuw reglement.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, in het bijzonder artikel 40 § 3 dat bepaalt dat de gemeenteraad de gemeentelijke reglementen vaststelt. Artikel 41, 14° van dit decreet bepaalt dat deze bevoegdheid niet aan het college van burgemeester en schepenen kan worden toevertrouwd.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, in het bijzonder artikels 285 tot en met 288 inzake de bekendmaking van besluiten en de inwerkingtreding van reglementen.
Artikel 56 §1 lid 1 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 bepaalt dat het college van burgemeester en schepenen de beraadslagingen en de besluiten van de gemeenteraad voorbereidt.
Het besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 23 september 2015 betreffende vaststelling van het reglement 'Tussenkomst school voor organisatie gezond ontbijt'.
Het besluit van de raad voor maatschappelijk welzijn van 28 april 2022 betreffende opheffing van het reglement 'Tussenkomst school voor organisatie gezond ontbijt'.
Het reglement 'Tussenkomst school voor organisatie gezonde maaltijd' wordt vastgesteld zoals opgenomen in dit besluit.
Dit reglement treedt in werking conform artikel 288 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017.
Het gemeentebestuur wil via de dienst Vrije Tijd diverse toeristische producten (kaarten, relatiegeschenken, ...) aan inwoners en bezoekers aanbieden en verkopen. De gemeente streeft hiermee geen commerciële doeleinden na maar wil een mooie variatie aan toeristische producten en dergelijke te koop aanbieden.
Onderstaande artikelen dienen dus te worden opgenomen/verwijderd in het bestaande retributiereglement toeristische producten:
Nieuwe artikelen (toe te voegen):
Verouderde artikelen (te verwijderen):
De producten uit het retributiereglement, goedgekeurd bij gemeenteraadsbesluit van 24 oktober 2019, die vanwege een materiële vergissing niet meer opgenomen waren in het retributiereglement, goedgekeurd bij gemeenteraadsbesluit van 16 december 2021, worden tevens opnieuw opgenomen in het huidige reglement.
Aan de gemeenteraad wordt gevraagd om het retributiereglement opnieuw vast te stellen.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, in het bijzonder artikel 41 §2 14° inzake de machtiging tot het heffen van retributies.
Artikel 56 §1 lid 1 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 bepaalt dat het college van burgemeester en schepenen de beraadslagingen en de besluiten van de gemeenteraad voorbereidt.
Het gemeenteraadsbesluit van 16 december 2021 inzake vaststelling retributiereglement toeristische producten.
De gemeenteraad stelt het retributiereglement 'verkoop van toeristische producten' vast zoals opgenomen in dit besluit.
Het retributiereglement 'verkoop van toeristische producten' treedt in werking op 1 mei 2022 en eindigt op 31 december 2025.
Het retributiereglement 'verkoop van toeristische producten' vastgesteld bij gemeenteraadsbesluit van 16 december 2021 wordt opgeheven.
De projectsubsidie van € 200.000,00 werd toegekend aan stad Peer voor het project 'Digitale inclusie in Noord-Limburg'. De projectsubsidie heeft betrekking op de periode van 1 januari 2022 tot 31 december 2024. De projectsubsidie draagt bij aan de ondersteuning van de uitbouw van een lokale aanpak in het kader van digitale inclusie. Deelname aan de werkgroepen georganiseerd door de VVSG, Mediawijs en Inter is verplicht in functie van expertisedeling.
Het samenwerkingsverband van 6 gemeenten (Lommel, Pelt, Hamont-Achel, Hechtel-Eksel, Bocholt, Peer) zorgt voor een cofinanciering. Elke gemeente neemt hiervan een even groot aandeel ten laste, ongeacht het inwonersaantal. Voor elke gemeente komt deze financiering, in de vorm van een subsidie aan de DISV (Dienstverlenende Vereniging regio Noord Limburg), neer op € 6.900,00 (zijnde € 2.300,00 per jaar).
Het decreet over het lokaal bestuur, in het bijzonder artikel 41 2de lid 23°, dat bepaalt dat de gemeenteraad bevoegd is voor het toekennen van nominatieve subsidies.
De gemeenteraad neemt kennis van het Ministerieel Besluit van 1 juli 2021 tot toekenning van een projectsubsidie aan stad Peer in het kader van het project 'Digitale inclusie in Noord-Limburg' betreffende de uitbouw van een lokaal e-inclusiebeleid, zoals gehecht aan dit besluit.
De gemeenteraad keurt de toelage van € 6.900,00 voor periode van 1 januari 2022 tot en met 31 december 2024 (€ 2.300,00 per jaar voor de jaren 2022, 2023 en 2014) aan Dienstverlenende Vereniging Regio Noord Limburg in het kader van de co-financiering van de in artikel 1 vernoemde projectsubsidie voor het ontwikkelen van een e-inclusiebeleid via het project 'Digitale inclusie in Noord-Limburg', goed.
De gemeente neemt voor verschillende activiteiten deel aan de opdrachthoudende vereniging Fluvius Limburg.
Gelet op de statutenwijziging van de opdrachthoudende vereniging Fluvius Limburg van 9 december 2020 waarbij het voorwerp werd aangepast met de vermelding dat de opdrachthoudende vereniging bevoegd is voor het uitoefenen van elke nevenactiviteit inzake de infrastructuur op de openbare verlichtingsinstallaties of op andere dragers, in opdracht van de deelnemende gemeenten die daartoe een uitdrukkelijke beslissing hebben genomen (artikel 3 A. punt 5. onderdeel 5.5. statuten Fluvius Limburg) en waarbij de infrastructuur wordt gedefinieerd als “alle verrichtingen in verband met de aanleg, de installatie, het onderhoud, de exploitatie of de vernieuwing van infrastructuur voor de ontwikkeling van onder meer het concept ‘slimme steden en gemeenten” (artikel 2bis, 11 statuten Fluvius Limburg).
Gelet op het besluit van 11 juni 2021 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Bestuurszaken, Inburgering en Gelijke Kansen houdende de vernietiging van het besluit van het college van burgemeester en schepenen (CBS) van de stad Maaseik van 25 januari 2021 wegens strijdigheid met het artikel 398 §1 van het Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur (hierna Decreet Lokaal Bestuur), vermits het CBS van de stad Maaseik principieel besliste om rechtstreeks een opdracht betreffende het plaatsen en exploiteren van slimme camera’s aan een andere entiteit dan Fluvius Limburg toe te wijzen.
Overwegende dat uit het voornoemd vernietigingsbesluit blijkt dat door bij de opdrachthoudende vereniging Fluvius Limburg aangesloten te zijn en akkoord te gaan met het (gewijzigde) voorwerp van Fluvius Limburg, de stad Maaseik (i) in verband met de in voormeld artikel 3.A.5.5.5 bedoelde activiteit een beheersoverdracht in de zin van artikel 398, § 1 DLB aan Fluvius Limburg heeft teweeggebracht en (ii) zichzelf, bijgevolg het recht zou ontzegd hebben om een andere entiteit dan Fluvius Limburg opdrachten te laten uitvoeren om sensoren, camera’s of andere apparatuur in het kader van smart cities op het openbaar domein aan te brengen.
Overwegende dat het, in het verlengde van het vernietigingsbesluit van 11 juni 2021, aangewezen is om op heden de beheersoverdracht van de gemeente aan de opdrachthoudende vereniging Fluvius Limburg op het vlak van de “Smart City”-dienstverlening zoals bedoeld in artikel 3.A.5.5.5. juncto artikel 2bis.11. van de gecoördineerde statuten van Fluvius Limburg – voor zover als nodig – uitdrukkelijk te bevestigen.
Overwegende dat de opdrachthoudende vereniging Fluvius Limburg voor de uitvoering van haar activiteiten en de daarmee verband houdende openbare dienstverplichtingen een beroep doet op de werkmaatschappij Fluvius System Operator cv met zetel te Brusselsesteenweg 199, 9090 Melle.
Gelet op het artikel 3 B. van de statuten van de opdrachthoudende vereniging Fluvius Limburg waarin opgenomen is dat de opdrachthoudende vereniging ten behoeve van haar deelnemers haar voorwerp ook mag verwezenlijken door samenwerking met andere rechtspersonen waar zij al dan niet kan in deelnemen met naleving van de bepalingen van het Decreet Lokaal Bestuur. Fluvius Limburg (voorheen Inter-media) heeft in dit verband in augustus 2017 beslist om s-Lim cv op te richten met als doelstelling ‘het concretiseren van samenwerking, in hoofdzaak tussen steden en gemeenten, rond de ontwikkeling van een geografisch gebied tot een Smart Region via onder meer het centraliseren van kennis inzake IT-toepassingen, dataplatform, databeheer, applicaties,…’.
Om dit aanbod te ontwikkelen, uit te bouwen en te exploiteren dient de gemeente ingevolge hogervermelde visie een beroep te doen op de opdrachthoudende vereniging Fluvius Limburg die (zo stelt Fluvius Limburg zelf voor) door middel van haar dochtermaatschappij s-Lim cv zal instaan voor de verrichtingen in verband met de aanleg, de installatie, het onderhoud, de exploitatie of de vernieuwing van infrastructuur voor de ontwikkeling van onder meer het concept ‘slimme steden en gemeenten (art. 3/A/5/5.5 statuten Fluvius Limburg).
Dit houdt concreet in dat Fluvius Limburg via diens dochtermaatschappij s-Lim cv zal instaan voor de verrichtingen die hiermee verband houden en aldus wordt de opdracht gegeven voor:
Overwegende dat deze werkwijze de beste garanties biedt aan de gemeente voor een efficiënt en betaalbaar beleid inzake deze activiteit.
Gelet op de herroepbaarheid van de beheersoverdracht die voor deze activiteit is voorzien in het artikel 9 van de statuten van de opdrachthoudende vereniging Fluvius Limburg.
Gelet op het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, inzonderheid Deel III, Titel III betreffende de Intergemeentelijke samenwerking.
De statutenwijziging van de Opdrachthoudende vereniging Fluvius Limburg van 9 december 2020 (artikel 2bis, 11 en artikel 3 A. punt 5. onderdeel 5.5. van de statuten Fluvius Limburg).
Het besluit van 11 juni 2021 van de Vlaamse minister van Binnenlands Bestuur, Bestuurszaken, Inburgering en Gelijke Kansen houdende de vernietiging van het besluit van het college van burgemeester en schepenen (CBS) van de stad Maaseik van 25 januari 2021 wegens strijdigheid met het artikel 398 §1 van het Decreet van 22 december 2017 over het lokaal bestuur (hierna Decreet Lokaal Bestuur).
Het artikel 3 B. van de statuten van de opdrachthoudende vereniging Fluvius Limburg waarin opgenomen is dat de opdrachthoudende vereniging ten behoeve van haar deelnemers haar voorwerp ook mag verwezenlijken door samenwerking met andere rechtspersonen waar zij al dan niet kan in deelnemen met naleving van de bepalingen van het Decreet Lokaal Bestuur.
Het artikel 9 van de statuten van de Opdrachthoudende vereniging Fluvius Limburg - de herroepbaarheid van de beheersoverdracht die voor deze activiteit is voorzien.
Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, inzonderheid Deel III, Titel III betreffende de Intergemeentelijke samenwerking.
De gemeenteraad besluit haar beheersoverdracht te bevestigen aan de opdrachthoudende vereniging Fluvius Limburg inzake de activiteit zoals omschreven in artikel 3 A. 5. onderdeel 5.5. van de statuten en bijgevolg tevens haar uitbreiding van haar aansluiting van de gemeente bij de opdrachthoudende vereniging Fluvius Limburg voor deze activiteit uitdrukkelijk te bevestigen.
De gemeenteraad besluit ingevolge de beslissingen genomen in artikel 1 wordt de activiteit zoals omschreven in 3 A. 5. onderdeel 5.5. van de statuten toevertrouwd aan Fluvius Limburg die - door middel van haar werkmaatschappij Fluvius - hiervoor een beroep kan doen op haar dochtervennootschap s-Lim cv, wat mogelijk is overeenkomstig artikel 3 B van de statuten.
De gemeenteraad besluit de opdrachthoudende vereniging Fluvius Limburg te verzoeken de in de artikelen 1 en 2 genomen beslissingen te formaliseren op de eerstvolgende algemene vergadering.
De gemeenteraad besluit het college van burgemeester en schepenen te belasten met de uitvoering van voormelde beslissingen alsook kennisgeving hiervan te verrichten aan de opdrachthoudende vereniging Fluvius Limburg, ter attentie van het secretariaat, (in pdf-versie) op het e-mailadres vennootschapssecretariaat@fluvius.be .
De gemeenteraad moet goedkeuring verlenen aan de agenda van de Algemene Vergadering tevens jaarvergadering van de opdrachthoudende vereniging Fluvius Limburg op 21 juni 2022 die volgende agendapunten bevat:
Art. 41 4° van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 bepaalt dat de gemeenteraad bevoegd is voor het oprichten van en het toetreden tot rechtspersonen en het beslissen tot oprichting van, deelname aan of vertegenwoordiging in agentschappen, instellingen, verenigingen en ondernemingen.
Art. 432 alinea 3 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 bepaalt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger wordt herhaald voor elke algemene vergadering.
Artikel 56 §1 lid 1 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 bepaalt dat het college van burgemeester en schepenen de beraadslagingen en de besluiten van de gemeenteraad voorbereidt.
Zijn goedkeuring te hechten aan de agenda van de Algemene Vergadering tevens Jaarvergadering van de opdrachthoudende vereniging Fluvius Limburg op 21 juni 2022:
De vertegenwoordiger van de gemeente, raadslid Friedo Steensels of bij belet plaatsvervanger raadslid Ann Bernaerts, zoals aangeduid bij besluit van de gemeenteraad van 28 februari 2019, die zal deelnemen aan de Algemene Vergadering tevens Jaarvergadering van de opdrachthoudende vereniging Fluvius Limburg op 21 juni 2022 om 18u00 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden) in Hotel Stayen, Tiensesteenweg 168 te 3800 Sint-Truiden, op te dragen zijn/haar stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden inzake voormeld artikel 1 van onderhavige beslissing.
Indien de coronamaatregelen op termijn een fysieke vergadering niet zouden toelaten, zal de Algemene Vergadering tevens Jaarvergadering van 21 juni 2022 digitaal gehouden worden.
Het college van burgemeester en schepenen te gelasten met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan de opdrachthoudende vereniging Fluvius Limburg, ter attentie van het secretariaat (in pdf-versie), uitsluitend op het e‑mailadres vennootschapssecretariaat@fluvius.be.
De gemeenteraad moet goedkeuring verlenen aan de agenda van de A.V. van Fluvius OV die volgende agendapunten bevat:
Art. 41 4° van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 bepaalt dat de gemeenteraad bevoegd is voor het oprichten van en het toetreden tot rechtspersonen en het beslissen tot oprichting van, deelname aan of vertegenwoordiging in agentschappen, instellingen, verenigingen en ondernemingen.
Art. 432 alinea 3 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 bepaalt dat de vaststelling van het mandaat van de vertegenwoordiger wordt herhaald voor elke algemene vergadering.
Artikel 56 §1 lid 1 van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 bepaalt dat het college van burgemeester en schepenen de beraadslagingen en de besluiten van de gemeenteraad voorbereidt.
Zijn goedkeuring te hechten aan de agenda van de Algemene Vergadering tevens Jaarvergadering van Fluvius Opdrachthoudende Vereniging op 8 juni 2022:
De vertegenwoordiger van de gemeente, raadslid Friedo Steensels of bij belet plaatsvervanger raadslid Ann Bernaerts, zoals aangeduid bij besluit van de gemeenteraad van 28 februari 2019, die zal deelnemen aan de Algemene Vergadering tevens Jaarvergedering van Fluvius Opdrachthoudende Vereniging op 8 juni 2022 om 15u30 (of iedere andere datum waarop deze uitgesteld of verdaagd zou worden) in De Montil, Moortelstraat 8 in 1790 Affligem, op te dragen zijn/haar stemgedrag af te stemmen op de beslissingen genomen in de gemeenteraad van heden inzake voormeld artikel 1 van onderhavige beslissing.
Indien de coronamaatregelen op termijn een fysieke vergadering niet zouden toelaten, zal de Algemene Vergadering tevens Jaarvergadering van 8 juni 2022 digitaal gehouden worden.
Het college van burgemeester en schepenen te gelasten met de uitvoering van voormelde beslissingen en onder meer kennisgeving hiervan te verrichten aan Fluvius Opdrachthoudende Vereniging, ter attentie van het secretariaat (in pdf-versie), uitsluitend op het e‑mailadres vennootschapssecretariaat@fluvius.be.
De Vlaamse regering en met name, Lydia Peeters, Vlaamse minister van Mobiliteit en Openbare werken, besloot dat het ingestelde beroep ontvankelijk en gegrond was. Het bestreden besluit werd vernietigd. Dit werd vastgelegd in het ministerieel besluit van 29 maart 2022 betreffende het beroep tegen het besluit van de gemeenteraad van de gemeente Bocholt van 26 augustus 2021 houdende de gedeeltelijke verlegging van buurtweg nr. 63. Dit betekent dat het besluit nooit rechtsgeldigheid heeft genoten. In dat kader moet de gemeenteraad ingelicht worden en moet er in de notulen van de gemeenteraad van 26 augustus 2022 een randmelding i.v.m. de vernietiging van het besluit worden opgemaakt.
Het decreet van 17 december 2017 en meer bepaald artikel 284 § 1 stelt dat de algemeen directeur de vernietiging van een besluit door een toezichthoudende overheid in de notulen van de gemeenteraad vermeldt. Tevens stelt het artikel dat de algemeen directeur de gemeenteraad daarvan op de hoogte stelt op de eerstvolgende vergadering van de gemeenteraad.
De gemeenteraad wordt in kennis gesteld van het ministerieel besluit van 29 maart 2022 betreffende de vernietiging van het besluit van de gemeenteraad van 26 augustus 2021 houdende de gedeeltelijke verlegging van buurtweg nr. 63.
De algemeen directeur zal in de notulen van de gemeenteraad van 26 augustus 2021 een randmelding maken in verband met de vernietiging van het besluit 'Buurtweg 63: gedeeltelijke verlegging gemeenteweg - definitieve vaststelling - goedkeuring'