Terug
Gepubliceerd op 30/03/2021

Notulen  Raad voor Maatschappelijk Welzijn

do 25/02/2021 - 20:01 Teams

Samenstelling

Aanwezig

Stijn Van Baelen, Voorzitter Raad voor maatschappelijk welzijn; Marc Vanherk, Lid; Erik Vanmierlo, Lid; Lieve Theuwissen, Lid; Ann Bernaerts, Lid; Mia Croonen, Lid; Mathieu Damen, Lid; Geertje Das, Lid; Sylvia Dries, Lid; Toon Geusens, Lid; Nicole Ketelbuters, Lid; Luc Martens, Lid; Bert Schelmans, Lid; Guido Schonkeren; Friedo Steensels, Lid; Lode Van Mierlo, Lid; Jos Vanmontfort, Lid; Jan Verjans, Lid; Lieve Willems, Lid; Tom Wertelaers, Lid; Ann Vande Weyer, Lid; Pieter Schuurmans, Lid; Marina Rijken, waarnemend algemeen directeur

Afwezig

Sara Vrolix, Lid; Eddie Brebels, Algemeen directeur

Secretaris

Marina Rijken, waarnemend algemeen directeur

Agendapunten

1.

2021_RMW_00004 - Raad voor maatschappelijk welzijn: aanpassing huishoudelijk reglement - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Stijn Van Baelen, Voorzitter Raad voor maatschappelijk welzijn; Marc Vanherk, Lid; Erik Vanmierlo, Lid; Lieve Theuwissen, Lid; Ann Bernaerts, Lid; Mia Croonen, Lid; Mathieu Damen, Lid; Geertje Das, Lid; Sylvia Dries, Lid; Toon Geusens, Lid; Nicole Ketelbuters, Lid; Luc Martens, Lid; Bert Schelmans, Lid; Guido Schonkeren; Friedo Steensels, Lid; Lode Van Mierlo, Lid; Jos Vanmontfort, Lid; Jan Verjans, Lid; Lieve Willems, Lid; Tom Wertelaers, Lid; Ann Vande Weyer, Lid; Pieter Schuurmans, Lid; Marina Rijken, waarnemend algemeen directeur
Afwezig
Sara Vrolix, Lid; Eddie Brebels, Algemeen directeur
Secretaris
Marina Rijken, waarnemend algemeen directeur

Stemming op het agendapunt

2021_RMW_00004 - Raad voor maatschappelijk welzijn: aanpassing huishoudelijk reglement - Goedkeuring
Goedgekeurd
Aanwezig
Stijn Van Baelen, Marc Vanherk, Erik Vanmierlo, Lieve Theuwissen, Ann Bernaerts, Mia Croonen, Mathieu Damen, Geertje Das, Sylvia Dries, Toon Geusens, Nicole Ketelbuters, Luc Martens, Bert Schelmans, Guido Schonkeren, Friedo Steensels, Lode Van Mierlo, Jos Vanmontfort, Jan Verjans, Lieve Willems, Tom Wertelaers, Ann Vande Weyer, Pieter Schuurmans, Marina Rijken
Stemmen voor 22
Mathieu Damen, Guido Schonkeren, Tom Wertelaers, Pieter Schuurmans, Stijn Van Baelen, Lieve Theuwissen, Geertje Das, Sylvia Dries, Toon Geusens, Luc Martens, Friedo Steensels, Lode Van Mierlo, Ann Bernaerts, Mia Croonen, Marc Vanherk, Erik Vanmierlo, Nicole Ketelbuters, Bert Schelmans, Jos Vanmontfort, Lieve Willems, Jan Verjans, Ann Vande Weyer
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
1.

2021_RMW_00004 - Raad voor maatschappelijk welzijn: aanpassing huishoudelijk reglement - Goedkeuring

2021_RMW_00004 - Raad voor maatschappelijk welzijn: aanpassing huishoudelijk reglement - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

De burgemeester besliste op 9 november 2020 om de zittingen van de raad voor maatschappelijk welzijn tot nader bericht digitaal te laten doorgaan. De raad voor maatschappelijk welzijn besliste in zitting van 12 november 2020 om het zittingsverslag te vervangen door een audio- of audiovisuele opname van de openbare zitting van de raad.

Als de raad voor maatschappelijk welzijn ervoor kiest om een audio- of audiovisuele opname te gebruiken, dan is dit een integrale weergave van de zitting.  Een audio- of audiovisuele opname levert integraal het bewijs van hetgeen op de zitting werd gezegd en beslist. Een handtekening van de voorzitter van de raad voor maatschappelijk welzijn en de algemeen directeur is niet vereist. De raad voor maatschappelijk welzijn moet de audio- of audiovisuele opname evenmin goedkeuren.

Het huishoudelijk reglement wordt  in overeenstemming gebracht met deze beslissing.  

Ook worden de bepalingen met betrekking tot de vragenronde aangepast aan de huidige werkwijze.

Tevens wordt de termijn voor het indienen van vragen die burgers voor aanvang van de gemeenteraad willen stellen volgens de procedure "vraag en antwoord" verhoogd van minstens 48u naar minstens 5 dagen voor de aanvang van de gemeenteraad.

Juridische grond

Het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017, in het bijzonder artikel 38, dat bepaalt dat het huishoudelijk reglement dat de raad voor maatschappelijk welzijn bij de aanvang van de zittingsperiode vaststelt op elk moment kan gewijzigd worden.

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn beslist:

Artikel 1

Het huishoudelijk reglement van de raad voor maatschappelijk welzijn, zoals opgenomen in dit besluit, wordt goedgekeurd.

Artikel 2

Dit reglement treedt in werking vanaf heden.

Artikel 3

Het huishoudelijk reglement van de raad voor maatschappelijk welzijn, zoals vastgesteld door de raad voor maatschappelijk welzijn in zitting van 28 maart 2019, wordt opgeheven met ingang van heden.

2.

2021_RMW_00005 - Schuldbemiddeling: basisregistratie en jaarverslag 2020 - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Stijn Van Baelen, Voorzitter Raad voor maatschappelijk welzijn; Marc Vanherk, Lid; Erik Vanmierlo, Lid; Lieve Theuwissen, Lid; Ann Bernaerts, Lid; Mia Croonen, Lid; Mathieu Damen, Lid; Geertje Das, Lid; Sylvia Dries, Lid; Toon Geusens, Lid; Nicole Ketelbuters, Lid; Luc Martens, Lid; Bert Schelmans, Lid; Guido Schonkeren; Friedo Steensels, Lid; Lode Van Mierlo, Lid; Jos Vanmontfort, Lid; Jan Verjans, Lid; Lieve Willems, Lid; Tom Wertelaers, Lid; Ann Vande Weyer, Lid; Pieter Schuurmans, Lid; Marina Rijken, waarnemend algemeen directeur
Afwezig
Sara Vrolix, Lid; Eddie Brebels, Algemeen directeur
Secretaris
Marina Rijken, waarnemend algemeen directeur

Stemming op het agendapunt

2021_RMW_00005 - Schuldbemiddeling: basisregistratie en jaarverslag 2020 - Goedkeuring
Goedgekeurd
Aanwezig
Stijn Van Baelen, Marc Vanherk, Erik Vanmierlo, Lieve Theuwissen, Ann Bernaerts, Mia Croonen, Mathieu Damen, Geertje Das, Sylvia Dries, Toon Geusens, Nicole Ketelbuters, Luc Martens, Bert Schelmans, Guido Schonkeren, Friedo Steensels, Lode Van Mierlo, Jos Vanmontfort, Jan Verjans, Lieve Willems, Tom Wertelaers, Ann Vande Weyer, Pieter Schuurmans, Marina Rijken
Stemmen voor 22
Mathieu Damen, Guido Schonkeren, Tom Wertelaers, Pieter Schuurmans, Stijn Van Baelen, Lieve Theuwissen, Geertje Das, Sylvia Dries, Toon Geusens, Luc Martens, Friedo Steensels, Lode Van Mierlo, Ann Bernaerts, Mia Croonen, Marc Vanherk, Erik Vanmierlo, Nicole Ketelbuters, Bert Schelmans, Jos Vanmontfort, Lieve Willems, Jan Verjans, Ann Vande Weyer
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
2.

2021_RMW_00005 - Schuldbemiddeling: basisregistratie en jaarverslag 2020 - Goedkeuring

2021_RMW_00005 - Schuldbemiddeling: basisregistratie en jaarverslag 2020 - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

De basisregistratie 2020 geeft een overzicht van het aantal gezinnen in begeleiding naargelang de verstrekte hulpverleningsmodules (budgetbegeleiding, budgetbeheer, schuldbemiddeling en/of collectieve schuldenregeling). Het OCMW werkt hiervoor samen met de juristen van de dienst Schuldbemiddeling van de Welzijnsregio Noord-Limburg. Schuldbemiddeling maakt bij de Sociale dienst een essentieel onderdeel uit van de financiële hulpverlening. De basisregistratie 2020 geeft aan dat in totaal 117 gezinnen in begeleiding waren bij OCMW Bocholt. De volledige basisregistratie 2020 met de cijfers in detail, aangegeven tendensen en beleidssignalen vindt men terug als bijlage bij dit besluit.

Juridische grond

Artikel 78 tweede lid 2° van het decreet over het lokaal bestuur van 22 december 2017 bepaalt dat de raad voor maatschappelijk welzijn bevoegd is voor de beslissingen die een wet, decreet of een uitvoeringsbesluit uitdrukkelijk aan de raad voor maatschappelijk welzijn voorbehoudt.

Het aanleveren van het jaarverslag maakt deel uit van de erkenningsvoorwaarden van een instelling voor schuldbemiddeling (artikel 9 van het decreet van 24 juli 1996, artikel 7bis van het Besluit van de Vlaamse Regering van 25 maart 1997).

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn beslist:

Artikel 1

De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de basisregistratie schuldbemiddeling 2020 goed zoals gehecht aan dit besluit. 

3.

2021_RMW_00006 - Lokaal Opvanginitiatief Bocholt: aanpassing lijst namen voor kamercontroles - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Stijn Van Baelen, Voorzitter Raad voor maatschappelijk welzijn; Marc Vanherk, Lid; Erik Vanmierlo, Lid; Lieve Theuwissen, Lid; Ann Bernaerts, Lid; Mia Croonen, Lid; Mathieu Damen, Lid; Geertje Das, Lid; Sylvia Dries, Lid; Toon Geusens, Lid; Nicole Ketelbuters, Lid; Luc Martens, Lid; Bert Schelmans, Lid; Guido Schonkeren; Friedo Steensels, Lid; Lode Van Mierlo, Lid; Jos Vanmontfort, Lid; Jan Verjans, Lid; Lieve Willems, Lid; Tom Wertelaers, Lid; Ann Vande Weyer, Lid; Pieter Schuurmans, Lid; Marina Rijken, waarnemend algemeen directeur
Afwezig
Sara Vrolix, Lid; Eddie Brebels, Algemeen directeur
Secretaris
Marina Rijken, waarnemend algemeen directeur

Stemming op het agendapunt

2021_RMW_00006 - Lokaal Opvanginitiatief Bocholt: aanpassing lijst namen voor kamercontroles - Goedkeuring
Goedgekeurd
Aanwezig
Stijn Van Baelen, Marc Vanherk, Erik Vanmierlo, Lieve Theuwissen, Ann Bernaerts, Mia Croonen, Mathieu Damen, Geertje Das, Sylvia Dries, Toon Geusens, Nicole Ketelbuters, Luc Martens, Bert Schelmans, Guido Schonkeren, Friedo Steensels, Lode Van Mierlo, Jos Vanmontfort, Jan Verjans, Lieve Willems, Tom Wertelaers, Ann Vande Weyer, Pieter Schuurmans, Marina Rijken
Stemmen voor 22
Mathieu Damen, Guido Schonkeren, Tom Wertelaers, Pieter Schuurmans, Stijn Van Baelen, Lieve Theuwissen, Geertje Das, Sylvia Dries, Toon Geusens, Luc Martens, Friedo Steensels, Lode Van Mierlo, Ann Bernaerts, Mia Croonen, Marc Vanherk, Erik Vanmierlo, Nicole Ketelbuters, Bert Schelmans, Jos Vanmontfort, Lieve Willems, Jan Verjans, Ann Vande Weyer
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
3.

2021_RMW_00006 - Lokaal Opvanginitiatief Bocholt: aanpassing lijst namen voor kamercontroles - Goedkeuring

2021_RMW_00006 - Lokaal Opvanginitiatief Bocholt: aanpassing lijst namen voor kamercontroles - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

Een belangrijk element in het verplichte deel van het huishoudelijk reglement voor het Lokaal Opvanginitiatief is de kamercontrole. Het koninklijk besluit van 2 september 2018 bepaalt dat er een lijst van personen beschikbaar moet zijn in de opvangstructuur. Het gaat om personen die bevoegd zijn om toezicht te houden op de kamercontroles. Voor opvangstructuren met een capaciteit van 250 inwoners of minder kunnen er maximaal 6 personeelsleden worden aangesteld.

Voor Lokaal Opvanginitiatief Bocholt zijn dit:

  • 3 maatschappelijk werk(st)ers OCMW Bocholt
  • diensthoofd maatschappelijke dienstverlening OCMW Bocholt
  • Logistiek medewerkster vanuit de dienst gezinszorg van Welzijnsregio
  • Klusjesman van Goed Wonen 

Bij elke nieuwe aankomst van een cliënt in het Lokaal Opvanginitiatief van Bocholt wordt het huishoudelijk reglement alsook de lijst met bevoegde personen overlopen met de nieuwe bewoner.

Omwille van het feit dat een maatschappelijk werk(st)er de job als welzijnspromotor zal opnemen, wordt zij met ingang van 1 maart 2021 geschrapt  uit de lijst. De maatschappelijk werk(st)er die dit  takenpakket zal overnemen, wordt met ingang van 1 maart 2021 aan de lijst  toegevoegd. 

Juridische grond

Artikel 77 van het decreet over het lokaal bestuur bepaalt in haar derde lid dat het de raad voor maatschappelijk welzijn is die de reglementen van het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn vaststelt. Daarnaast wordt in artikel 78, tweede lid 3° nog eens herhaalt dat het vaststellen van andere reglementen dan die van personeelsaangelegenheden de bevoegdheid is van de raad voor maatschappelijk welzijn.

Het koninklijk besluit van 2 september 2018 legt het stelsel en de werkingsregels van opvangstructuren vast alsook de modaliteiten van de kamercontroles.

Het ministerieel besluit van 21 september 2018 legt het huishoudelijk reglement van de opvangstructuren vast.

Het huishoudelijk reglement en lijst voor kamercontroles, goedgekeurd op de raad voor maatschappelijk welzijn van 28 november 2019.

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn beslist:

Artikel 1

De raad voor maatschappelijk welzijn keurt de nieuwe lijst met bevoegde personen voor de kamercontroles met ingang van 1 maart 2021, zoals gehecht aan dit besluit, goed.

4.

2021_RMW_00007 - Pensioendienstverlening: continuering - Goedkeuring

Goedgekeurd

Samenstelling

Aanwezig
Stijn Van Baelen, Voorzitter Raad voor maatschappelijk welzijn; Marc Vanherk, Lid; Erik Vanmierlo, Lid; Lieve Theuwissen, Lid; Ann Bernaerts, Lid; Mia Croonen, Lid; Mathieu Damen, Lid; Geertje Das, Lid; Sylvia Dries, Lid; Toon Geusens, Lid; Nicole Ketelbuters, Lid; Luc Martens, Lid; Bert Schelmans, Lid; Guido Schonkeren; Friedo Steensels, Lid; Lode Van Mierlo, Lid; Jos Vanmontfort, Lid; Jan Verjans, Lid; Lieve Willems, Lid; Tom Wertelaers, Lid; Ann Vande Weyer, Lid; Pieter Schuurmans, Lid; Marina Rijken, waarnemend algemeen directeur
Afwezig
Sara Vrolix, Lid; Eddie Brebels, Algemeen directeur
Secretaris
Marina Rijken, waarnemend algemeen directeur

Stemming op het agendapunt

2021_RMW_00007 - Pensioendienstverlening: continuering - Goedkeuring
Goedgekeurd
Aanwezig
Stijn Van Baelen, Marc Vanherk, Erik Vanmierlo, Lieve Theuwissen, Ann Bernaerts, Mia Croonen, Mathieu Damen, Geertje Das, Sylvia Dries, Toon Geusens, Nicole Ketelbuters, Luc Martens, Bert Schelmans, Guido Schonkeren, Friedo Steensels, Lode Van Mierlo, Jos Vanmontfort, Jan Verjans, Lieve Willems, Tom Wertelaers, Ann Vande Weyer, Pieter Schuurmans, Marina Rijken
Stemmen voor 22
Mathieu Damen, Guido Schonkeren, Tom Wertelaers, Pieter Schuurmans, Stijn Van Baelen, Lieve Theuwissen, Geertje Das, Sylvia Dries, Toon Geusens, Luc Martens, Friedo Steensels, Lode Van Mierlo, Ann Bernaerts, Mia Croonen, Marc Vanherk, Erik Vanmierlo, Nicole Ketelbuters, Bert Schelmans, Jos Vanmontfort, Lieve Willems, Jan Verjans, Ann Vande Weyer
Stemmen tegen 0
Onthoudingen 0
Blanco stemmen 0
Ongeldige stemmen 0
4.

2021_RMW_00007 - Pensioendienstverlening: continuering - Goedkeuring

2021_RMW_00007 - Pensioendienstverlening: continuering - Goedkeuring

Motivering

Argumentatie

De aanwerving kan voor 50% opgevangen worden met het eerdere loonbudget van de pensioendeskundige. De overige 50% van de loonkost is een gedeeltelijke voorafname  op de vervanging van een maatschappelijk werker van de dienst Thuishulp (50% vergeleken met de 75%-tewerkstelling) die medio 2022 op pensioen gaat en kan mogelijk voor het merendeel opgevangen worden met 'overschotten' op het respectievelijke beleidsveld. Of dit voldoende is, kan pas tegen het einde van het boekjaar bepaald worden.

Omwille van omstandigheden (interne procedure welzijnspromotor, handelen n.a.v. toekennen 50% sociale maribel) mag niet vergeten worden dat op de raad van maatschappelijk welzijn van 19 december 2019 de thuiszorgtussenkomsten vanwege het OCMW opgeheven zijn per 1 januari 2020. Er werd daarbij beslist om het budget van de thuiszorgvoordelen ten behoeve van de Bocholter senioren als zorgregisseur te herbestemmen. De totale budgetten voor de OCMW-thuiszorgvoordelen bedroegen in 2019 € 45.530,00.

In het budget 2021 van de dienst Thuishulp werd dit als volgt voorgelegd:

  • Personeelskracht inloophuis/welzijnspromotor: ca. € 30.000,00
  • Interne preventiewerking: € 2.000,00
  • Niet-terugvorderbare financiële steun: € 8.000,00
  • Terugvorderbare financiële steun: € 4.000,00

Ondertussen is het niet volledig duidelijk of de welzijnspromotor met de nodige aandacht voor de Bocholter senioren zal kunnen opereren. Momenteel is het beleid nog aan het overwegen of de welzijnspromotor vooral ingezet gaat worden op de beleidsoptie 'Beleving' dan wel 'Sociale dienstverlening'. Een relatief groot budget van de  dienst Thuishulp (de vroegere thuiszorg-tussenkomsten) is evenwel reeds ingezet op de betaling van de wedde van de welzijnspromotor.

Dit neemt niet weg dat de raad voor maatschappelijk welzijn groen licht dient te geven voor de gevraagde 100%-aanwerving op de dienst Thuishulp in 2021. Het is wettelijk gezien niet meer verplicht om binnen de 'gemeentelijke bijdrage' te blijven voor wat betreft de OCMW-uitgaven. Het beleid beslist of er geïnvesteerd wordt in deze aanwerving, al dan niet met een budgettaire verschuiving of aanpassing van het MJP. 

Uitgaande van de toezegging van een 100%-aanwerving op de dienst Thuishulp wordt vanwege de dringendheid en de gewenste ervaring vooropgesteld:

  • Bevraging bij de organisatie naar de interesse om als maatschappelijk werker werkzaam te zijn bij de dienst Thuishulp
  • Aanspreken wervingsreserve als er geen interne kandidaten zijn
  • Nieuwe wervingsprocedure indien er geen interesse via de wervingsreserve is
Juridische grond

Het nog van kracht zijnde artikel 1 van de OCMW-wet van 8 juli 1976 bepaalt dat elke persoon recht heeft op maatschappelijke dienstverlening die als doel heeft iedere inwoner in de mogelijkheid te stellen een leven te leiden dat beantwoordt aan de menselijke waardigheid. Het OCMW verbindt zich om maximaal de rechten op inkomen (i.c. de pensioenuitkering) te waarborgen door onder meer alle kanalen aan te boren om dit inkomen te verwerven.

De bestaande rechtspositieregeling van het OCMW-personeel vastgesteld door de raad voor maatschappelijk welzijn in zitting van 6 december 2018.

Artikel 77 en 78 bepalen de bevoegdheden van de raad voor maatschappelijk welzijn. 

Artikel 78 §2 4° van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 stipuleert dat de raad voor maatschappelijk welzijn steeds bevoegd blijft voor het vaststellen van de beleidsrapporten van de gemeente en het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn, vermeld in artikel 249. Deze bevoegdheid kan niet worden toevertrouwd aan het vast bureau.

Artikel 78 §2 9° van het decreet lokaal bestuur van 22 december 2017 stipuleert dat de raad voor maatschappelijk welzijn moet vaststellen wat verstaan moet worden onder het begrip 'dagelijks bestuur. 

De raad voor maatschappelijk welzijn keurde in zitting van 30 januari 2020 het besluit goed betreffende de 'vaststelling begrip dagelijks bestuur, budgethouderschap en vrijstelling van visumverplichting'.
Concreet omvat het dagelijks bestuur onder andere alle beheersdaden waarvan de financiële impact voorzien is in het meerjarenplan, die het bestuur al dan niet voor meerdere jaren verbinden, en waarvan de geraamde waarde niet groter is dan het drempelbedrag van de onderhandelingsprocedure zonder voorafgaande bekendmaking (vastgesteld bij ministerieel besluit van 20 december 2019 in uitvoering van artikel 11, 2° en artikel 90, 1° en 2° van het koninklijk besluit plaatsing overheidsopdrachten in de klassieke sectoren van 18 april 2017), momenteel € 139.000,00 exclusief btw. Het bedrag dat hiervoor in aanmerking wordt genomen, wordt berekend over de volledige looptijd van de overeenkomst. Voor overeenkomsten van bepaalde duur die stilzwijgend verlengbaar zijn of overeenkomsten van onbepaalde duur wordt de opdrachtwaarde berekend over 48 maanden.
Het budgethouderschap voor aangelegenheden van dagelijks bestuur wordt gedelegeerd aan de algemeen directeur en budgethouders zoals gestipuleerd in het afzonderlijk besluit betreffende het budgethouderschap. Deze delegatie betreft zowel exploitatie- als investeringsuitgaven tot een bedrag van € 2.500,00 excl. BTW.

Artikel 249 §1 van het decreet lokaal bestuur definieert als beleidsrapporten van de gemeente en het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn het meerjarenplan, de aanpassingen van het meerjarenplan en de jaarrekening en stipuleert dat de beleidsrapporten van de gemeente en het openbaar centrum voor maatschappelijk welzijn een geïntegreerd geheel vormen.

Concreet: pas op het einde van 2021 kan geweten zijn of deze extra aanwerving van 50% (als voorafname op het pensioen van een maatschappelijk werker) kan opgevangen worden met budgettaire verschuivingen op het beleidsveld. Indien de budgettaire verschuivingen niet voldoende blijken, dient er een aanpassing van het meerjarenplan te gebeuren. Deze eventuele beheersdaad met financiële impact is niet voorzien in het meerjarenplan en is de aanleiding om dit dossier voor te leggen aan de raad voor maatschappelijk welzijn.

Besluit

De raad voor maatschappelijk welzijn beslist:

Artikel 1

De raad voor maatschappelijk welzijn gaat akkoord met de 100%-aanwerving op de dienst Thuishulp, dit voor 50% voor de vervanging van de pensioenambtenaar en voor de overige 50% als voorafname op de pensionering medio 2022 van een maatschappelijk werker van de dient Thuishulp en dit om de back-up van de dienst te garanderen. Desgevallend zullen, via aanpassing meerjarenplan, de bijkomend vereiste kredieten ingeschreven worden.

Artikel 2

De procedure is als volgt:

  • Bevraging bij de organisatie naar de interesse om als maatschappelijk werker werkzaam te zijn bij de dienst Thuishulp
  • Aanspreken wervingsreserve als er geen interne kandidaten zijn
  • Nieuwe wervingsprocedure indien er geen interesse via de wervingsreserve is

Artikel 3

De personeelsdienst wordt gelast met de uitvoering van dit besluit.